maandag 29 september 2014

Te veel spullen in huis? Hoe komt het toch allemaal in je huis?


Teveel spullen in huis?

Hoe komt het toch allemaal in je huis? Vraag je je dat ook weleens af?
Brigitte Kaandorp schenkt in één van haar shows op hilarische wijze aandacht aan spullen. Ze vindt spullen 'spooky'. Het is te grappig voor woorden. Sommige situaties zijn heel herkenbaar. Zoals de lege tafel waar toch weer spullen de tafel langzaam vullen. Herken jij dat ook? Waar in huis belanden bij jou vaak te veel spullen, naast de bekende plekken als de eettafel en de trap. Laat het mij weten. Ik kom er ongetwijfeld in volgende blogs op terug!  Klik voor nu snel op het filmpje en geniet van Brigittes relaas over spullen.

Veel plezier!








3 opmerkingen:

  1. deel 2 van luxe problemen. Beste Els, na het zien van dit grappige filmpje wil ik ook nog vermelden dat die mooie netjes opgeruimde kelder die ik bezit, die mooie "schoolkleuterklaskelder" met leuke spulletjes en duur speelgoed (playmobiel, lego, keukentje met alle huishoudtoestellen voor kinderen, wasmachientje, strijkbout, theeserviesje, kleine tafel en stoeltjes, houten blokken, treintjes, knutselgerief en dure poppen met complete garderobe die je aankijken met hun lieve oogjes, dus die kelder ziet er dus inderdaad tegelijk leuk maar erg spooky uit omdat ie niet meer gebruikt wordt door kinderen. Dus dat is een reden dat het weg moet maar het staat niet in de weg en het is ook wel leuk om naar te kijken en toch ook weer spooky, help! Hoe red ik me hieruit?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. deel 1 is helaas niet gepubliceerd, dus ik wil ik het nog een keertje neerschrijven. Ik heb dus onlangs een grondige opruiming en schoonmaak gedaan van de kelder. Er stonden spullen in de kelder op rekken die allang niet meer gebruikt werden. Ze zijn weggegooid, kringloop gebracht enz. De rekken waren dus netjes opgeruimd en grondig schoongemaakt. Er was redelijk wat plaats over. Vervolgens heb ik de gelijkvloerse verdieping aangepakt, spullen in de keuken die ik niet direct nodig heb zijn verhuisd naar de kelder, mooie vazen, koperen kookpotten, grote kommen, bakschalen, dienborden, een extra nespresso koffiemachine wegens aankoop van een nog betere, verschillende hoogte kristallen!! drinkglazen op voet zijn verhuisd naar de kelderrekken. Verdorie, mijn rekken staan terug vol met mooie en dure dingen die ik niet meer ga gebruiken, tenzij ik een groot feest geef misschien? Ooit? Grote lege rieten manden, spelletjes zoals scrabble, monopoly, enz. Hetzelfde met het speelgoed, het huis van playmobiel compleet ingericht, het vliegtuig van playmobiel. Speelgoed, allemaal heel zuiver, duur, Disney spullen liggen te blinken in een mooie doorzichtige plastieken doos). Donsdekens en 2 sets van bvb linnen lakens prijskaartje per stuk 400 euro, en dekens liggen netjes geplooid in mooie dozen. Alles is dus netjes opgeborgen in dozen, in onze grote mooie hoge plafond garage en kelders maar al die spullen zijn extra ballast, ze storen me als ik in de kelder rondloop. Ik heb de ruimte ervoor, maar voor wie dienen ze nog ooit? Alles verkopen is geen optie, je krijgt er nauwelijks nog iets voor. Een groot deel is al naar een school weggebracht. Waarom kan ik niet bijna alles wegdoen wat eigenlijk niet meer gebruikt zal worden, waarom die twijfel? Wat te doen met al die mooie, sommige dure spullen die eigenlijk toch niet meer zullen gebruikt worden, of misschien toch wel, zie je, ik kom er niet uit. Help, luxe problemen, ik weet het, kan jij mij raad geven Els?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Anoniem,

      Dank voor je reactie. Excuses voor mijn verlate antwoord. In verband met de vakantie zijn jouw berichtjes blijven liggen.

      Beste Anoniem,

      Dank voor het delen van je vragen over jouw situatie!
      Vanwege de vakantie zijn jouw berichtjes blijven liggen. Excuses daarvoor.

      Als ik het goed begrijp, is de opgeruimde kelder langzamerhand weer opgevuld door allerlei spullen waar je geen afscheid van kunt nemen. Hier kunnen verschillende redenen aan ten grondslag liggen.
      Om je een juist advies te kunnen geven, zal ik meer achtergrondinformatie nodig hebben. Ik bied je daarom een vrijblijvend telefonisch consult van 30 minuten aan waarin we samen het een en ander in kaart kunnen brengen. Vind je dat een goed idee? Zo ja, mail mij dan voor een afspraak op elsa@startorganizing.nl.Uiteraard is het telefonisch consult een vertrouwelijk gesprek. Ik hoor graag van je!

      Hartelijke groet,

      Elsa






      Verwijderen